Blended & e-Learning

TAALCURSUS

3 DECENNIA AAN SPECIALISME
Niet aanbieden, maar blenden
Wist je dat onze eerste e-learning producties op floppy-disk stonden? Toch is er nog niet zo gek veel veranderd als dat je zou verwachten. Ook eind jaren '80 werkte het niet om te zeggen: "daar staat een computer en daar kun je e-Learning X volgen". Daarom kiezen wij in onze e-Learning aanpak voor een blended aanpak. We starten warm op en lassen casus-, oefen- en terugkomdagen in. Zo activeren we niet alleen, zo beklijft de content eveneens!
e-Learning

Bij het ontwikkelen van professionele e-learning content komt nogal wat kijken: onderwijskundige onderbouwing, interaction design, een technisch afspeelplatform. Bij Nestor weten de techneuten, creatievelingen en opleidingsspecialisten er wel raad mee. In teamverband realiseren wij boeiende e-learning content. Creatief, spannend en resultaatgericht. E-learning content bestemd voor om ‘t even welk learning-managementsysteem. De kernwaarden hierbij zijn innovatie en interactie.

 

Meerdere smaken

We bieden een pallet van verschillende smaken als het gaat om e-learning. Om onze e-learning trajecten afwisselend en uitdagend te brengen maken we gebruik van de volgende methoden: Leren door zien, Leren door lezen en Leren door doen (Interactief & Experience). De eerste twee spreken voor zich, dat is klassieke e-Learning. Het leren door doen zetten we hieronder uiteen.  

Interactieve e-Learning

Met de interactieve e-learning bepaald de gebruiker hoe het verhaal zich afspeelt (zoals bij de populaire Netflix-film Bandersnatch, zie onze site www.werkaanleukwerk.nl voor een mooi voorbeeld). Zo heeft hij/zij dus invloed op de verhaallijn in het scenario. Hierbij krijgt de gebruiker feedback door de gevolgen van zijn/haar keuze te ervaren. Weet de gebruiker de situatie tot een goed einde te brengen?

 

We ontwikkelen een aantal korte gescripte videoclips. De videoclips bestaan uit korte praktijksituaties. Tussentijds geeft de leidinggevende antwoorden (meerkeuze) welke invloed hebben op de verhaallijn. Na afloop ontvangt de gebruiker feedback over de gevolgde route.

Experience

Bij Experience e-Learning gaan we nog een stap verder, hierbij geeft de gebruiker daadwerkerlijk zelf sturing aan en reactie op praktijksituaties door middel van video-opnames (bijvoorbeeld door te reageren op een medewerker die zich ziekmeldt). De gebruiker heeft een onbeperkt aantal mogelijkheden om een opname naar eigen goeddunken te maken. Vervolgens krijgt de leidinggevende gepersonaliseerde feedback van een gecertificeerde coach. 

Oké, weer wat geleerd? Niet? Geen punt, sommigen leren makkelijker van plaatjes....

 
OVERIG
MEER OPLEIDING  & TRAINING​​